Przy hamowaniu pulsacyjnym pedał hamulca robi się coraz bardziej "twardy" a skuteczność hamowania jest bliska zeru. Podobnie jest przy zatrzymanym aucie.Czy przyczyną jest zapowietrzenie?
Radziłbym zacząć od sprawdzenia wężyka łączącego pompę vacum z serwem, oraz zaworka zwrotnego na nim. Bardzo często się te elementy rozszczelniają co powoduje brak podciśnienia dla serwa, a co skutkuje osłabieniem hamulców. Wężyk najlepiej zdjąć do oględzin. Ostatnio miałem taką historię że od góry wyglądał idealnie a od dołu sito.
Na początku sprawdź jak "wygląda" króciec przy Vacum Pompie. u mnie (2000r 1,9 TDI 110km AHF) był identyczny objaw z zanikaniem hamulca, pedał robił się coraz twardszy. Okazało się, że ten króciec Lubi się luzować - obrabia się w vacum pompie. Niestety w Serwisie u znajomych dowiedziałem się że ten króciec to norma zarówno w Audi, VW czy w skodzie. Jedyny ratunek spróbować podkleić ten króciec. U mnie pomogło. Dowiedziałem się też, że nie warto szukać używki, gdyż te króćce często się wyrabiają. Koszt nowej pompy Vacum - po sporym rabacie 840zł.
A jak panowie ja mam tak, że hamulec działa sprawnie, wszystko jest ok.. ale jak jechałem ostatnio w korku ponad 2h i w końcu udało mi się trochę sprawniej poruszać to straciłem hamulec, tz wciskałem ile sił i ręcznym pomagałem. Tak się dzieje sporadycznie, raz na jakiś czas..
A jak panowie ja mam tak, że hamulec działa sprawnie, wszystko jest ok.. ale jak jechałem ostatnio w korku ponad 2h i w końcu udało mi się trochę sprawniej poruszać to straciłem hamulec, tz wciskałem ile sił i ręcznym pomagałem. Tak się dzieje sporadycznie, raz na jakiś czas..
Zmieniałeś kiedyś płyn hamulcowy?Wygląda,że masz zużyty płyn,z dużą zawartością wody,w którym po krótkim czasie hamowania tworzą się korki powietrzne.
Właśnie wymieniłem płyn, to znaczy co udało się zlać pompką to udało, zalałem nowy - CUDO! Chodź po świętach poproszę, żeby ktoś mi całkowicie go spuścił i na nowo zalał
Komentarz